AATBS #13

Tbilisi Old Town

Még tegnap este eldöntöttük, hogy ma motorozni fogunk egy kicsit. Az éjszaka zivatar volt, és elég szomorkás időre ébredtünk. A közös döntés az volt, hogy várunk még egy kicsit, hátha javul az idő. Szerencsénk lett, mert kitisztult az ég. Az első úticélunk az ősöreg Sighnagi falu. Gyorsan elérjük, és az úton vételezek a helyi árusnál egy kis sajtot. Nagyon finom, bár egy picit erős. Ezután egy őszibarackot fogyasztunk az útitársammal közösen. Délután érjük el a falut, ami eddig a legszebb az utunk során. Számomra, de szerintem Ispánnak is tetszik. Bolyongunk egy picit a városban, amit errefelé úgy emlegetnek, hogy Love City. Szerintem nagyon találó név. :-)
Elintézem az elintéznivalómat, majd megyünk tovább a ბოდბის წმინდა ნინოს მონასტერი -hoz. Itt van eltemetve St. Nina, aki a történetírók szerint a kereszténységet hozta Grúziába. Gyönyörű a ბოდბის წმინდა ნინოს მონასტერი. Sajnos bent az apácák nem engedik a fotókészítést, és bentről nincsenek fotóim. Ezután nekiindulunk a hegyeknek, és nekikezd az eső is esni. Nem tankolok a megállónál, ahová az eső elől húzódunk be, ami később igencsak rossz döntésnek bizonyul. Kivigyorodik a lámpa, hogy fogytán a benzin. Fent a hegyekben a kis falvakban természetesen annyi benzinkút van, mint mackósajtban a brummogás. Nuku, nyista, semmi. 60-as tempóval megyek, és szegény Ispán nem tudja mire vélni a dolgot. Megállunk, és közlöm, hogy probléma van a naftával. A hegy tövében van egy város, ahol talán van tinta a motorba. Levágtatunk, és szerencsém lesz. Természetesen a helyi pénzem is elfogyott. 10 lariért veszek 5 liter normál benzint. Szereti a motorka, és repesztünk az első normális kútra, ahol teletankolom Api kártyájáról a motort. Este majd kifizetem neki...
Egy vágtatás következik Tbilisin keresztül Mtskheta-ba, ami egykoron Grúzia fővárosa volt. Szép falu, és a híd amin bejutunk szintén nagyon gyönyörű. A falut Krisztus előtt 1000-ben alapították, és igyekeztek megőrizni a szépségét a mai napig. Sikerült nekik. Megnézzük a Svetitskhoveli Katedrálist, de sajnos itt is csak kint fotózhatok. Hmz. Imádom a templomokat, de sajnos benti fotó itt sem lesz. Szomorú vagyok. A nézgelődés után visszajövünk a szállásra, ahol a ma estét egy 8 ágyas szobában töltjük, mert a régi dobozt kiadták másnak. lemegyünk a főtérre egy vacsorára. Én egy helyi specialitást fogyasztok, ami grúz pacalleves, majd utána egy hideg vegyes tálat, amin saláták, és főtt csülök van. Ispán egy grill-tállal dolgozik. Vacsora után egy fagyi, majd bevesszük magunkat az ágyikóba. Holnap megyünk vissza a tengerhez, és korán kell kelni. :-)