Augusztusi mocizás #9

karcsika küldte be 2012. 08. 21., k – 15:51 időpontban

Isfahan

Ma szabadságot adtam a motornak, és magamnak is. Úgy döntöttem, hogy egy kicsit bolyongok a városban, hogy lássak is valami érdekeset az úton, de csak végigszaladjak rajta. Reggel a navigációval felvértezve elindultam, és megkerestem azt a hidat, amiről a sok-sok fotót lehet találni a neten. Emlékeim szerint van egy nagyon szép minaret is, gondoltam azt is megkeresem. A híd könnyen meglett, és természetesen nagyon szép is. Sajnos a víz augusztusra már kiszárad alóla, úgyhogy víz nélkül gyönyörködtem benne. Ezután természetesen a rossz irányba kezdtem el gyalogolni, és kb. 2 kilcsi után feladtam. Leszólítottam 2 srácot, hogy keresek egy múzeumot, meg egy szép mecsetet. Természetesen nem tudták, hogy mire gondolok.

Visszafordultam, és elkezdtem menni az ellenkező irányba. Ismét mentem vagy 3 kilcsit, mire találtam egy szép parkot, ahol leültem egy padra. Egyszercsak leszólított egy francia turista, akit először fiúnak néztem, oly rusnya volt szegény, de aztán a kendő miatt mégiscsak kiderült, hogy lány. Megkéredezte, hogy hol van az Imam tér, amire természetesen nem tudtam a választ. Ezután odament egy idős perzsa hölgyhöz, és megkérdezte tőle. Láttam, hogy erősen megy a mutogatás és a magyarázás. A lány a diskurzus végén elkezdett rohanni. Gyorsan taktikát váltottam, és elkezdtem követni. Szerencsére egy jó kis napszemüveggel álcázom magam, így csak minden második járókelő bámul meg. Úgy 1 kilcsi legyaloglása után elérem az Nags-e Dzsahán teret. Igazából nem tudom leírni, hogy mennyire szép. Az Unesco nem hiába nyilvánította a világörökség részévé. A tér Iszfahán egyik leghíresebb emlékműve, a világ egyik legnagyobb főtere, melynek hosszúsága 512, szélessége 164 méter. A helyszín 1979-től az UNESCO Világörökség része. Nevének jelentése: „A világ képe”. Első megállóm a Loftollah mecset, amibe nem tudok bejutni, de csináltatok egy pózolós képet a fészre. A Loftollah mecset Lotfollah sejk nevét viseli. Az 1602-1619 között épült templomot a síita szentként tisztelt tudós doktorról nevezték el, és az uralkodó magántemplomának épült. Főbejáratánál a kék szín különféle árnyalatai dominálnak, a főbejárati ív díszítése káprázatos. A faablak aprólékos rácsa szinte eltűnik a mozaik- és a kerámia díszítések sokaságában. Csak a főbejárat építése az időrabló mozaikfelrakásos díszítés miatt 4 évig tartott. Kupolája pedig aranyos-krémsárga fényben csillog. A mecsetnek sem minaretje, sem belső udvara nincs. A belső térben is a kupola díszítése az, mely először megragadja a tekintetet. Ezután irány a Sah mecset. A mecset sztalakitboltozású bejárati íve fölé pompás minaretek magasodnak. A kupola mögötti zárt udvar a bejárati tengellyel zár be hegyesszöget. A templomegyüttes legjelentősebb motívuma a sabesztán, a fő imacsarnok, mely 54 méter magas, kupolás, minaretes, elől nyitott főcsarnok. A Sah-mecset együttes ma múzeumként látogatható. Régebben két medresze, két Korán-iskola egészítette ki. A diákok cellái máig jó állapotban maradtak az utókorra.
Visszafelé eljövök a magas kapu előtt, mit éppen erősen felújítanak. A tér gyönyörű, eszméletlen jót lehetne itt főterezni, az tuti. :)
Visszafelé sétálva veszek 3 palack vizet, hogy felkészüljek a holnapi yazdi kiruccanásra.
Néhány gondolat a perzsa közlekedésről:
A gyalogosok azért vannak, hogy zavarják a motorosokat a járdán, és az autósokat a zebrán. A motorosok azért vannak, hogy legálisan zavarják az autósokat. Az autósok azért vannak, hogy
valaki zavarja a gyalogosokat. Mindenki zavar mindenkit. A kijelölt gyalogátkelőhelyen a zöld jelzés ellenére is majdnem elütnek. A motoron (max. 250 cm3) annyi ember utazhat, amennyi fel fér rá. Az apróbb gyerekek a tankon utaznak, a nagyobb gyerekek és az anyuka hátul. Bukósisak nem létezik. Iránban csak kis motorok vannak, mert a nagy motort vezetni ugyan vezetheti az iráni dolgozó, de a kormány és vámosok nem engedik be őket az országba. Viszont itt is van szürke import, így mégiscsak beszivárog 1-2 nagyobb motor. Aztán a jó kapcsolatok lévén tesznek rá rendszámot, így esténként lehet egy kicsit főterezni velük. De szigorúan csak este, hogy a rendőrök ne molesztálják őket. Ezért is kérdezik a rendőrök folyamatosan tőlem mikor megállítanak, hogy enyém-e a motor.
Most kicsit pihizek, aztán este elmegyek teázni a hídhoz…

Jelenleg itt vagyok: http://spotwalla.com/tripViewer.php?id=52ac5027cae3cdb22

Kép(ek)

Új hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.

Hozzászólások

Permalink - Tündi küldte be 2012. 08. 21., k – 21:33 időpontban

Szia Karcsi! Mindig tudod, hogy mit eszel? Nagyon meleg van ott? További jó utat!

Permalink - zsé. küldte be 2012. 08. 22., sze – 07:02 időpontban

Szia Karesz!Benedek bátyám nyaral,de a Győzike show ismétlésre került a cool-on.Úgyhogy hagyd az egészet a francba és siess haza:-)))Nagyon tetszik a blogod,széles utat meg a többit.Vigyázz magadra,és írj sokat.Ja és sok fotót.

Permalink - Paco küldte be 2012. 08. 23., cs – 00:46 időpontban

Csá Karesz!
Te aztán nem szarral gurigázól!Odaver a mecset bejárat keményen!
Egyébként meg bátorságból jeles!!Csakígytovábbéselőre!!:):)
U.i:Írjál mint gép,mert jó olvasni az eseményeket!:)

Permalink - Joe küldte be 2012. 08. 23., cs – 14:29 időpontban

Itt JOE, vétel, bréko bréko Bagoly jelentkezz hol vagy!!!
Elmész az isten háta mögé és két napja nem hallunk rólad semmit,
kezd a banda ideges lenni.De nem baj legalább nem fogy a kávé,meg nem idegesíted a képviselő URAT.Na további benzinben bővelkedő jó utat kívánok neked,vized benzined sose fogyjon el.ALLAH legyen veled Karcsikám.

Üdv:Joebácsi

Permalink - karcsika küldte be 2012. 08. 24., p – 16:19 időpontban

zsé:
Ugye csak vicc, hogy nem volt élő Uhrin Benibácsi konci a 'gusztus huszadikai banzájon?!
Nyugtassatok meg, hogy még él a Mester!